Σάββατο 11 Απριλίου 2009

76 χρονια πριν

Τo παρακάτω άρθρο που δημοσιεύτηκε την 20.3.1928 στην "Νέα Ημέρα " της εποχής

εκέινιη και που αφορούσε το αίτημα για δικαίωμα ψήφου των γυναικών χαρακτηρίζεται
σήμερα σαν άρθρο ντροπής από μερικους ΄δίχως να λαμβάνουν όμως υπόψη τους πως ήταν
διαμορφωμένα τα ήθη εκείνη την εποχή,δηλαδή 76 χρόνια πρίν.Ας δούμε όμωε τι έγραφε το
επίμαχο άρθρο.

"Ορισμένα τινά Ελληνικά θήλεα ζητούν να δοθεί ψήφος εις τας γυναίκας.Σχετικώς
με το ίδιον τούτο θέμα διαπρεπέστατος επιστήμων είχε άλλοτε αναπτύξει από του
βήματος της Βουλήςτο επιστημονικώς πασίγνωστον ,άλλως τε,γεγονός ότι παν θήλυ διατε-
-λεί ειςανισσόροπον και ΄εις έξαλλον πνευματικήνκατάστασιν ωρισμένας ημέρας εκάστου μηνός.
Επειδή εν τούτοις.αι ημέραι αύται ,δεν συμπίπτουν ως πος όλα τα θήλεα είναι αδύνατον
να εβρεθεί ημέρα πνευματικής ισορροπίας και ψυχικήσ γαλήνης όλων των θηλέων ,ώστε
την ευτυχή εκείνη ημέρα να ορίζωνται αι εκάστοτε εκλογαί.Η γυνακεία συνεπώς ψήφος είναι
πράγμα επικίνδυνον,άρα αποκρουστέον"

Ποιός ξέρει τι έκανε τον άτυχο της τότε εποχής επιστ΄λημονα να προτείνει κάτι τέτοιο.Ίσως
εν μέρει να ήταν δικαιολογημένος αν και εφόσον η συμβία του τουν έκανε τον βίο αβιωτον.
Λίγη κατανόηση σας παρακαλώ!!!!!!!!!!

Παρασκευή 10 Απριλίου 2009

Η ΕΥΓΕΝΕΣΤΕΡΗ ΑΓΑΠΗ(ΤΙΜΑ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΗΤΕΡΑ ΣΟΥ)

Δεν υπάρχει μεγαλύτερη και πιο ευγενική αγάπη από εκείνη που τρέφουν τα παιδιά
για την μητέρα και τον πατέρα τους. Είναι η μεγάλη Εντολή του Θεού όταν έδωσε στον Μωυ-
-σή τις πλάκες με τις εντολές.
Ας δούμε όμως μερικά παραδείγματα σεβασμού μέσα στο βάθος των αιώνων από
άντρες και γυναίκες που μεγαλούργησαν στην ζωή τους.

Ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ. διακρινόταν για την αφοσίωση στην μητέρατου ,την Ολυμπιάδα ,
παρά τον αυταρχικό της χαρακτήρα.Όταν ο Αντίπατρος ,που είχε μείνει στην Μακεδονία
τοποτηρητής,έγραψε ένα γράμμα εκτενές γεμ΄πατο παράπονα για την Ολυμπιάδα,ο Μέγας Αλέξανδρος είπε αφου το διάβασε."Δεν ξέρει ο Αντίπατρος ότι ένα και μόνο δάκρυ της μητέρας
μου αρκεί για να σβήσει χίλιες τέτοιες επιστολές;

ΤΟΝ ΚΟΡΙΟΛΑΝΟ,τον αρχαίο Ρωμαίο στρατηγό,τον θαύμαζαν για την αγάπη που είχε στην μητέρατου.Ήταν όμως άνθρωπος που οργιζόταν εύκολα και δεν είχε ούτε του Θεμιστοκλή
ούτε του Αριστείδη την πραότητα και την ανεξικακία.Γι αυτό,όταν τον εξόροσαν από την
Ρώμη,γεμάτος από το πάθος της εκδίκησης κατέφυγε στους Ουόλσκους,που ήταν εχθροί
των Ρωμαίων,έγινε αρχηγός τους και ξεκίνησε εναντίον της πατρίδας του,
Όταν έφτασε έξω από την Ρώμη και απειλούσε να την καταστρέψει,οι Ρωμαίοι κατατρομαγ-
-μένοι έστειλαν διάφορες πρεσβείες για συμφιλίωση. Ο Κοριολανός όμως ήταν ανένδοτος και
άκαμπτος.Τότε πήγε στο εχθρικό στρατόπεδο η μητέρα του και του είπε γονατιστή.
-Κοριολανέ,αν επιμείνεις ναμπείς εχθρικά στην Ρώμη,θα πατήσεις πρώτα στο πτώμα της
μητέρας σου.Γιατί δεν μπορώ να ανεχθώ να είναι το παιδί μου ο καταστροφέας της πατρίδας
του.
Ο Κοριολανός ανασήκωσε την γονατισμένη μητέρα του και αγκαλιάζοντάς την της απάντησε.
-Νίκησες μητέρα,ευτυχισμένη νίκη για την πατρίδα,αλλά καταστρεπτική για τον γυιό σου.
Φεύγω μακριά από την Ρώμη ,νικημένος από την μητέρα μου.
Ο ΑΙΝΕΙΑΣ,ήταν ένας από τους σημαντικότερους πολεμιστές της Τροίας.Όταν οι Ελληνες
κυρίευσαν την πατρίδα του,είπαν στους Τρώες να πάρει ο καθένας ΄ό,τι θεωρούσε πολιτιμώτε
-ρο και να φύγει.Ο ΑΙΝΕΙΑΣ δεν κύταξε να πάρει τίποτε πουείχε χρηματική αξία.Μόνο πή-
-ρε το άγαλμα του θεού που ήταν προστάτης της ΤΡΟΙΑΣ. Οι Έλληνες εξετίμησαν την ευσέβεια αυτή του Αινεία και του επέτρεψαν να πάρει και δεύτερο πολύτιμο αντικείμενο. Τό-
-τε ο Αινείας φο΄τώθηκε στην πλάτη του τον γέροντα άρρωστο και τυφλό πατέρα του τον
Αγχίση και ξεκίνησε. Τόσο πολύ συγκίνησε τους Έλληνες η πράξη του αυτή που φανέρωνε
την αγάπη του πολεμιστή και ήρωα προς τον πατέρα του που του επέτρεψαν να πάρει όλη
την περιουσία του. Πολλοί συγγραφείς παλαιοί και νέοι έχουν εγκωμιάσει την αγάπη του
Αινεία προς τον πατέρα του.

Ευχές γονέων στηρίζουν θεμέλια οίκων ,λέει ο λαός μας.

ΚΡΗΤΗ ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΟΥ ΜΙΝΩΑ-ΙΔΡΥΣΗΚΑΙ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ

ένα ενδιαφέρον άρθρο των αρχαιολόγων κ.Γιάννη Σακελλαράκη και της κυρίας Έφης
Σαπουνά -Σακελλαράκη που έτυχε να διαβάσω όταν δημοσιεύτηκε στο ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ την 25.1.2009 με οδηγεί να το παραθέσω προς μελέτη για οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο/
ΚΝΩΣΣΟΣ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
-----------------------------------
1. ΑΝΑΚΤΟΡΟ. μία μεγάλη κεντρική αυλή γύρω από την οποία αναπτύσσεται το κτιριακό
συγκρότημα ,θεωρείται το χαρακτηριστικό των μινωικών ανακτόρων. Άλλη
ιδιαιτερότη΄τά του είναι τα πολύθυρα ,η διάσταση δηλαδή των τοίχων με
ανοίγματα ,μια μινωική επινόηση που έφερνε φως στο σκοτάδι και προστά-
-τευε από τον αέρα/Ο προσανατολισμός του ανακτόρου της Κνωσσού είναι
ακριβώς προς τον Βορρά ,ένας προσδιορισμός που προυποθέτει πέραν των
άλλων -χρήση του δεκαδικού μέτρικού συστήματος ,μέτρων βάρους και
όγκου στερεών και υγρών -και προηγμένες αστρονομικές και μαθηματικές
γνώσεις.
2.ΒΑΣΙΛΙΑΣ. Ασκούσε όχι μόνο διοικητική εξουσία αλλά και θρησκευτική,και η αίθουσα
του θρόνου του αποτελεί το διασημότερο σημείο της Κνωσσού.Πόσο μάλλον
που ο ίδιος ο θρόνος σώθηκε ακέραιος στην θέση του. Πιθανώς ήταν πολύ-
-χρωμος αλλά η μονάδικότητά του έγκειται και στο γεγονός ότοι διαθέτει
ψηλό ερεισίνωτο με κυματοειδή κορύφωση ,στοιχεία που του προσδίδουν με-
-γαλοπρέπεια .Προς αυτόν εξάλλου προσβλέπουν τοιχογραφημένοι γρύπες
μυθικές μορφές που συνδυάζουν την δύναμη του λιονταριού και την ενεργητι-
-κότητα του αετού,αποδίδοντας ταυτόχρονα την βασιλική και την θεία ισχύ.
3.ΓΡΑΦΗ ήΔΗ ΑΠΌ ΤΗΝ 3Η ΧΙΛΙΕΤΊΑ Π.Χ εμφανίστηκε στην Κρήτη ένα πρώιμο είδος
γραφής με ιερογλυφικά στοιχεία για τις ανάγκες του ιερατείου. Εξέλιξη της
αποτελεί η Γραμμική Α Γραφή αλλά η αποκρυπτογράφησή της,παρά τις
3.οοο πινακίδες ή πήλινα δισκία που έχουν βρεθεί στην Κνωσσό,παραμένη
αδύνατη. Η Γραμμική Γραφή Β αντίθετα,η οποία εμφανίστηκε στην Κρήτη με
την κάθοδο και την κυριαρχία των Μυκηναίων ,απέδειξε με την αποκρυπτο-
-γράφησή της (το 1952 από τους Μάικλ Βέντρις και Τζίν Τσαντγουικ )ότι
ήταν μια πρώιμη ,προμηρική μορφή της Ελληνικής γλώσσας. Είναι βέβαιο λοι-
-πόν ,ότι τον 15ο αιώνα π.χ στην Κνωσσό μιλούσαν Ελληνικά.
4ΔΑΙΔΑΛΟΣ. έδώ ο μύθος έχει τον πρώτο λόγο για τον αρχιτέκτονα του λαβύρινθου και
θαυμαστό τεχνίτη στον οποίον οι αρχαίοι απέδιδαν διάφορα επιτεύγματα.
5.ΕΒΑΝΣ Έφτασε στην Κρήτη τον Μάρτιο του 1894 και οδηγήθηκε στην Κνωσσό από
τον πρώτο που την ανακάλυψε αλλά δεν κατώρθωσε να την ανασκάψει,τον
Μίνωα τον Καλοκαιρινό. Αρχισε την ανασκαφή το 1900 και ως το 1902 την
είχε ολοκληρώσει.Αγόρασε με δικά του χρήματα τον χώρο του μινωικού ανα-
-κτόρου και ένα μεγάλο κομμάτι γης γύρω του- ο μόνος φυσικός χώρος που
διασώθηκε ως σήμερα αλώβητος από την σύγχρονη λαίλαπα. Η Κνωσσός και
η Κρήτη χρωστούν πολλά σε αυτόν ,αλλά και εκείνος μετέφερε στην Βρεταννία
την μεγάλη συλλογή του με Κρητικές αρχαιότητες ,κυρίως μινωικούς σφραγι-
-δόλιθους.
6.ΖΑΤΡΙΚΙΟ. Χρονολογείται περίπου από το 1600π.χ και για την κατασκευή του χρησιμο-
-ποιήθηκαν ελεφαντόδοντο,ορεία κρύσταλλος ,γαλάζια υαλόμαζα ,φύλλα χρυ-
-σού και αργύρου.Μαζί βρέθηκαν και τέσσερα εεφάντινα πιόνια.Πρόκειται
για σπάνιο Βασιλικό παιγνίδι ,αντίστοιχο του οποίου είναι αυτό του Βασιλικού
νεκροταφείου της Ουρ στην Μεσοποταμία.
7,ΗΦΑΙΣΤΕΙΟ.η έκρηξη του ηφαιστειου της Θήρας είχε βιβλικές συνέπειες για την Μινωική
Κρήτη.Η καταστροφή του Μινωικού στόλου από τα παλιρροικά κύματα έφερε
την λήξη της Μινωικής κυριρχίας στο Αιγαίο,ενώ η ηφαιστιακή σποδός 'έθαψε"
την Κνωσσό.Η έκρηξη τοποθετείαυι γύρω στο 1500 π.χ σύμφωνα με γραπτά
κείμενα αστρολογικές και αρχαιολογικές παρατηρήσεις ,αν και τελευταία οι
φυσικές επιστήμες ανεβάζουν αυτή την χρονολοία ως το πρώτο μισό του 17ου
αιώνα π.χ.
8. ΘΑΛΑΣΣΟΚΡΑΤΙΑ. Ακόμα και Αιγυπτιακά βασιλικά αντικείμενα έχουν έρθει στο φως
στα νεκροταφεία της ΚΝΩΣΣΟΎ αποδεικνύοντας τις εισαγωγές απόόλη την
Μεσόγειο .Από την άλλη,είναι βέβαιο ότι οι Μινωικές αποικίες και εμπορεία
ιδρύθηκαν σε πολλά νησιά του Αιγαίου -Κύθηρα -Κέα-Μήλο -Νάξο-Θήρα-Ρόδο
ακόμα και Σαμοθράκη,ενώ οι Μινωίτες άφησαν τα ίχνη τους και στην μικρασια-
-τική ακτή ,την Μίλητο και τις Ερυθρές.

9.ΙΕΡΑ. ο Κυρίαρχος θρησκευτικός -παράλληλα με τον διοικητικό -ρόλος του ανακτόρου
της Κνωσσού αποδεικνύεται από το τριμερές ιερό του,τις ιερές κρύπτες και τα
θησαυροφυλάκια του ιερού.Εδώ ήρθαν στο φώς πινακίδες της Γραμμικής Β Γρα-
-φής και σφραγίσματα ,τα περίφημα ειδώλια της "θεάς των όφεων" ,ομοιώματα
αναθηματικών φορεμάτωνκαι πλακίδια με απεικόνιση ζώων.

10.ΚΑΤΑΓΩΓΗ. από την Καρία,ήλθαν οι Μινωίτες στην Κρήτη,σύμφωνα με τις επικρατέστε-
-ρες θεωρίες. Το γεγονός ότι η Καρία σχετίζεται μυθολογικά με την Κρήτη και το
ότι υπάρχουν και γλωσσικά στοιχεία που συνδέουν τη περιοχή αυτή γενικότερα
με το Αιγαίο,είναι τα επιχειρήματα της θεωρίας. Σημειώνεται ότι η λέξη ΚΝΩΣ-
-ΣΟΣ η οποία δεν ερμηνεύεται στα Ελληνικά,έχει Καρική προέλευση .'ΚΝΩΣ"
είναι κύριο όνομα στα Καρικά και αν αληθεύουν τα ανωτέρω ,ΚΝΩΣΣΟΣ σημαί-
-νει η πόλη του ΚΝΩΣ.

11.ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΣ. Δεδομένου ότι η λέξη "λάβρυς" σημαίνει κατά τον λεξικογράφο της αρχαιό-
-τητας Ησύχιος διπλός πέλεκυς,έχει υποτεθεί ότι λαβύρινθος σημαίνει "το σπίτι
του διπλού πέλεκυ".Το ίδιο το ανάκτορο λοιπόν ήταν ο λαβύρινθος ,όσο για τον
μύθο του Δαιδάλου φαίνεται ότι δημιουργήθηκε στην Κνωσσό.

12.ΜΙΝΩΣ. Μινωικό ανθρωπονύμιο ή τίτλος ,όπως ο φαραώ στην Αίγυπτο. Η απάντηση στο
ερώτημα αναζητείται και έτσι οι μύθοι σχετικά με τον Μίνωα έχουν τον πρώτο
λόγο.

13.Νεκροταφεία.Διάφορα νεκροταφεία ανασκάφτηκαν γύρω από την Κνωσσό δίδοντας στοι-
-χεια για τους τύπους των τάφων αλλά και για τα ταφικά έθιμα. Μοναδικός
είναι ο τάφος σε σχήμα διπλού πέλεκυ,ενώ πολύτιμα ευρήματα προήλθαν από τις
ταφές .όπως χρυσά σφραγιστικά δαχτυλίδια με σκηνές λατρείας ,χρυσά κοσμήμα-
-τα ,σκαραβαίοι κλπ.

14.ΞΕΝΟΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ. στενές από την 3η χιλετία π.χ ήταν οι σχέσεις της Κνωσσού με την
Αίγυπτο .Θεωρείται μάλιστα πιθανόν ότι ο ΑμενχοτέπΓ΄(1390-1353 π.χ)και η
βασίλισσα Τίι μπορεί να είχαν επισκεφτεί την Κνωσσό.Παρόμοια επίσκεψη κατα-
-δεικνύει ένα ενεπίγραφο λίθινο αγαλματίδιο που φαίνεται να αφιέρωσε σε ιερό
της Κνωσσού ο αξιωματούχος Ουζέρ του Μέσου Βασιλείου(22ος -17ος αιώνας π.χ)

15. ΟΠΛΑ.Χάλκινα κράνη ή με οστέινη επένδυση ,χρυσεπένδυτα χάλκινα ξίφη με χρυσή λαβή
αλλά και απλές λόγχες έχουν ΄περθει στο φώς κατά τις ανασκαφές.

16.ΠΛΑΣΤΙΚΗ. η κεραμική ,η λιθοτεχνία .η μεταλοτεχνια έδωσαν σπουδαία έργα τέχνης στην
Μινωική Κνωσσό ,μερικά από τα οποία είναι διάσημα ανα τον κόσμο.Είναι το λίθι-
-νο ρυτόν σε σχήμα ταυροκεφαλής με χρυσά κέρατα,ένα ακόμα ρυτό από αλάβα-
-στρο σε σχήμα κεφαλής λέαινας,οι λίθινες κομμώσεις ,οι θεές των όφεων από φαγε-
-ντιανή ,έναςελεφάντινος ταυροκαθάπτης με τις χρυσές κλωστές στο κεφάλι του
και πολλά άλλα.\
17. ΡΥΤΑ διάσημα λίθινα αγγεία σπονδών με μορφή ζώων. Γέμιζαν με υγρό από μία τρύπα
στον τράχηλο ενώ κατά την τελετουργία έχυναν το υγρό από τρύπα στο ρύγχος.
Εξαιρετικό θεωρείται αυτό που απομιμείται κεγακεφαλή ταύρου από οφείτη ,με μά-
-τια από ορεία ,Κρύσταλλον και ίασπη.
18. ΣΥΜΒΟΛΑ. Ο Διπλός πέλεκυς υπήρξε το εμβληματικό σύμβολο της Μινωικής Κρήτης χα-
-ραγμένο πολλές φορές σε τοίχους και πεσσούς του ανακτόρου της Κνωσσού και συ-
-χνά τοποθετημενο ανάμεσα στα κέρατα του ταύρου. Ενα μικρό δωμάτιο του ανα-
-κτόρου έχει ονομασθεί "ιερό των διπλών πελέκεων"λόγωτων πολλών πελέκεων
που έχουν βρεθεί σε αυτό,μαζί με ζεύγη κεράτων καθιέρωσης.
19.ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΕΣ. οι τοίχοι του ανακτόρου της ΚΝΩΣΣΟΥ,όπου η διακόσμηση είναι αναπό-
-σπαστο κομμάτι της εκλεπτυσμένης αρχιτεκτονικής και γενικότερα της αισθητικής
του χώρου,άρχισαν να καλύπτονται με διακοσμητικά θέματα από το 1700 π.χ.
Από τις παλαιότερες τοιχογραφίες είναι ο λεγόμενος κροκοσυλέκτης πίθηκος ,ενώ
γνωστότερες είναι του "πρίγκηπα με τα κρίνα",οι "γαλάζιες κυρίες" ,η 'διάσημη Πα-
-ριζιάνα" αλλά και η τοιχογραφία των ταυροκαθαψίων.

20.ΥΛΙΚΑ. Ελεφαντόδοντο ,φαγεντιανή ,γυαλί είναι τα υλικά που δούλευαν κατ' εξοχήν
οι Μινωίτες τεχνίτες για κοσμήματα κυρίως ,αλλά και για διάφορα άλλα κομψοτεχ-
-νήματα .Ανάμεσά τους τα 42 πλακίδια απ΄πο φαγεντιανή ,τα οποία κοσμούσαν τοί-
-χο ή έπιπλο και αποδίδουν προσόψεις σπιτών με δύο η τρείς ορόφους .Άλλα πολύτιμα
υλικά ήταν ο αμέθυστος ,ο σάρδιος ,ο κύανος(λάπις λάζουλι),ο ίασπις ,ο αιμαίτης και
η ορεία κρύσταλλος.
21.ΦΥΣΗ. κατάφυτος ήταν ο περιβάλλον χώρος της Κνωσσού και όπως μαρτυρούν οι τοιχο-
-γραφίες του ανακτόρου υπήρχαν κήποι με κάθε λογής φυτά ,μυρτιές ,αγριοτριαντα-
-φυλιές αλλά καιν φοίνικες ενώ έχει υποτεθεί ότι φύονταν και πάπυροι. Οι βασιλικοί
κήποι φιλοξενούσαν και εξωτικά ζώα όπως πιθήκους.
22.ΧΡΟΝΟΣ. κύρια περίοδος ακμής της Μινωικής Κνωσσού είναι η εποχή του Χαλκού(2700-
1150 πχ)Τα πρώτα ανάκτορα χτίστηκαν περί το 2100π.χ για να καταστραφούν
από σεισμό το 1700 π.χ.Ακολούθησε η περίοδος νέων ανακτόρων που καταστράφηκαν
με την σειρά τους το 1500 π.χ και στην συνέχεια ,περί το 1450 π.Χ έφτασαν στην
Κνωσσό οι Αχαιοί,επικρατώντας σε όλη την Κρήτη.
23.ΨΗΓΜΑΤΑ., Μπορεί τα ευρήματα της Κνωσσού και των άλλων να "μιλούν'με διάφορούς \
τρόπους για τηνζωή και την ιστορία των ανθρώπων της εποχής ,όμως εν τέλει δεν
είναι παρά ψήγματα της αλήθειας μέσα στον χρόνο.
24.ΩΡΑΙΟΣ.που σημαίνει στην ώρα του.Και ο Μινωικός πολιτισμός άνθησε πράγματι στην
κατάλληλη εποχή για να θέσει σε κίνση τον χρόνο του πολιτσιμού για την Δύση.

Η ΙΘΑΚΗ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΛΕΥΚΑΔΑ-ΕΝΑ ΑΡΘΡΟ ΕΚΠΛΗΞΗ

Σύμφωνα με ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα του ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΤΥΠΟΥ
την 16.10.1992 και κατόπιν επισταμένης έρευνας του Κώστα Δούκα προκύπτουν στοιχεία
που θέτουν υπο αμφισβήτηση την Ομηρική Ιθάκη και το μέρος που μέχρι σήμερα πιστεύεται
ότι είναι.
Ο Βαλαωρίτης και ο Αριστοτέλης Ωνάσης δεν μπορούσαν να φανταστούν ότι το νησί τους ,η Μαδουρή και ο Σκορπιός ,θα αναφερόντουσαν ,έστω και ακροθιμιγώς στην Οδύσσεια
από τον ΟΜΗΡΟ. Ούτε μπορούσαν φυσικά να φανταστούν,ότι ακριβώς απεναντί τους ,βρί-
-σκεται η ομηρική πόλη της ΙΘΑΚΗΣ, το σημερινό ΝΥΔΡΙ.
Για πρώτη φορά ,μετά από 100 χρόνια ,δημοσιεύεται η πληροφορία ότι η Ομηρική Ιθάκη
είναι η Λευκάδα και όχι το Θιάκι.
Πρώτος διετύπωσε την θεωρία αυτή ο Γερμανός Αρχαιολόγος και δεινός Ελληνιστής Βίλχελμ Δέρπφελ στα τέλη του 18 ου αιώνα,ενώ στις αρχές του αιώνα μας με αλλεπάλληλες
ανασκαφές στην Λευκάδα απέδειξε ότι εκεί βρίσκεται η Ομηρική Ιθάκη ,στηριζόμενος όχι μόνο στα σημαντικά ευρήματα αλλά και στην Οδύσσεια.
Μια δημοσιογραφική έρευνα ,που κράτησε όλο το καλοκαίρι,επαλήθευσε πλήρως την
θεωρία του Γερμανού αρχαιολόγου που παραδόξως είχε λησμονηθεί. Συγκεκριμμένα ακολού-
-θηθηκαν με βάση τις περιγραφές του Ομήρου,οι πορείες των τριών βοσκών καθώς και την
πορεία του Τηλέμαχου από Πύλο προς την νησίδα Αστερίδα,όπου οι μνηστήρες του είχαν στήσει δολοφονική ενέδρα,για να διαπιστωθεί ότι τα πάντα ταιριάζουν ,σαν παζλ,στην Λευ-
-κάδα και όχι στο Θιάκι. Επίσης ανακαλύφθηκε πλήθος άλλων μαρτυριών μέσα στο έπος της
Οδύσσειας που ουδέποτε έχουν επισημανθεί στο παρελθόν,από τις οποίες προκύπτει κατά τρόπο αναμφισβητητο ότι η Λευκάδα και όχι το Θιάκι είναι το νησί του Οδυσσέα.
Από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα,η Λευκάδα παρουσιαζει την ιδιότυπη γεωλογική μορφή της γειτνιάσεως και συνδέσεώς της με την Ακαρνανική ακτή. Μπορούσε δηλαδή κανείς τότε ,αλλάκαι σήμερα,να διαπεραιωθεί με πορθμείο,ή να περάσει με τα πόδια .Έτσι
εξηγείται η επίμονη ερώτηση που γίνεται τέσσερες φορές στην Οδύσσεια ,για τους ταξιδιώτες
που φθάνουν στην Ιθάκη.
Οποίας τ΄επί νηός αφίκειο;
Ου μεν γαρ τοι σε πεζόν οίομαι ενθαδ΄ικέσθαι
Δηλαδή,με ποιόμπλοίο ήρθες;Γι αυτό δεν πιστεύω να ήλθες εδώ πεζός(δια ξηράς,ή με τα
πόδια)
Στην σημερινή Ιθάκη ,φυσικά,δεν μπορεί κανείς να πάει με τα πόδια αφούμεταξύ νησιού
και ξηράς μεσολαβεί μεγάλο πέλαγος.
Η φράση αυτή έχει προκαλέσει πονοκέφαλο στους Ιθακιστές ,οι οποίοι ισχυρίζονται ότι
ο Όμηρος ...αστειευόταν.
Εκτός του ΄οτι ο ποιητής ποτέ δεν κάνει πνεύμα ,η ερώτηση αυτή γίνεται από τον Τηλέ-
-μαχο στον Οδυσσέα ,όταν πατέρας και γυιος αναγνωρίζονται και κλαίνε ο ένας στην
αγκαλιά του άλλου. Η σκηνή δεν προσφέρεται για .....ομηρικό αστείο. Ούτε όταν την ίδια
ερώτηση δέχεται η θεά Αθηνά που έχει πάρει την μορφή του βασιλιά Μέντη.
ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ
----------------------------------------
από τους πολυσυζητημένους στίχους της Οδύσσειας ι΄,21-27 ,προκύπτει σαφής γεωγραφικός προσδιορισμός της Ομηρικής Ιθάκης.Λέει ο Οδυσσέας στον βασιλιά Αλκίνοο
των Φαιάκων.
Ναιετάω δ΄Ιθάκην ευδείελον
Εν δ΄όρος αυτή Νήριτον
Αμφί δε νήσοι πολλαί ναιεταουσι
Μάλα σχεδόν αλλήλοισι,
Δουλίχιον τε Σάμη τε
και υλήεσα Ζάκυνθος .
Αυτή δε χθαμαλή πανυπερτάτη
Ειν άλι κείται προς ζόφον
Αι δε,τα 'άνευθε,
Προς ηώ
Τ'ηέλιον τε
ΔΗΛΑΔΗ
-----------
Κατοικώ το ξέφαντο θιάκι
Σ΄αυτό είναι το όρος ΝΉΡΙΤΟΝ
δασωμένο και μεγαλοπρεπές
Γύρω υπάρχουν πολλά νησιά
κοντά πολύ το ένα με το άλλο
Το Δουλίχιο(Κεφαλλονιά)και η Σάμη(Θιάκι)
και η δασώδης Ζάκυνθος .
ΗΙθάκη κείται χαμηλά
στην θάλασσα προς την στεριά ,η πιο εξωτερική απ΄όλες προς δυσμάς
τα δε άλλα νησιά
προς την αυγή και τον ήλιο

Αρχίζει λοιπόν ο Όμηρος από την Ιθάκη(την Λευκάδα) που είναι πράγματι η πιο εξωτερική
από όλα τα άλλα νησιά προς δυσμάς (στην ουσίαβορειοδυτικά, λόγω εσφαλμένου προσανατολισμού των Αρχαίων)περιγράφει την σχεδόν σύνδεσή της προς την ακαρνανική ακτή που αποκαλεί ακτή ηπείροιο και προσδιορίζει την γεωγραφική της σχέση με τα άλλα
νησά,το Δουλίχιο,τη Σάμη και την Ζάκυνθο .Αλλά και ο Οδυσσέας επιστρέφει στην Ιθάκη από
το νησί των Φαιάκων ,μετά από ταξίδι 9 ημερών και 9 νυκτων,επί τέλους την δέκατη αναφωνεί ότι βλέπει την γή της πατρίδας του,δηλαδή την Ιθάκη.
Αν συμβουλευτεί κάποιος ένα χάρτη των Ιονίων ,όποιος καταπλέει από Κέρκυρα,το πρώτο
νησί που βλέπει είναι η Λευκάδα.Επίσης βλέπει την βορειοδυική άκρη της Κεφαλλονιάς.Δεν
βλέπει όμως ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ την Ιθάκη γιατί είναι εσωτερική και κρύβεται από
τα βουνά της Λευκάδας.
Επομένως ,ο Οδυσσέας όταν πρωτοβλέπει την γή της πατρίδας του(πατρίς άρουρα)βλέπει
την ΛΕΥΚΑΔΑ που είναι φυσικά η Ιθάκη.
Να πούμε επίσης ότι η Λευκάδα έχει ένα κεντρικό βουνό το ΝΗΡΙΤΟΝ κατά τον ΌΜηρο ,ενώ η Ιθάκη έχει δύο ισουψή βουνά το Μεροβίγλι και το Ανώγι. Πως ήταν λοιπόν
δυνατόν ο Οδυσσέας να αναφέρει το ένα και να αγνοήσει το άλλο;
ΟΙ ΠΟΡΕΙΕΣ ΤΩΝ ΒΟΣΚΩΝ
------------------------------------
Ο Όμηρος περιγράφει με κάθε λεπτομέρεια πως αναχωρεί ο πιστός χοιροτρόφος Εύμαιος
από την χοιροσπηλια΄,πως φτάνει στο Ανάκτορο για να ειδοποιήσει την Πηνελόπη και πως
επιστρέφει αυθημερόν,πάλι στο χοροστάσιο.
Συνάγεται το συμπέρασμα ότι έκανε τρείς ώρες για να πάει ,δυο -τρεις ώρς για να γευματί-
=σει και να ξεκουραστεί και τρείς ώρες να γυρίσει.
Την επόμενη ημέρα τηνς Μνηστεροφονίας ,τρεις βοσκοί,ο Εύμαιος,ο Μέλανθος και ο Φοιλι-
-τιος ξεκινο΄πυν από τρία διαφορετικά σημεία της Ιθάκης και κατευθύνονται στο Ανάκτο-
-ρο ,όπου φτάνουν προς το μεσημέρι,φέρνοντας τα σφάγια για τους μνηστήρες. Δηλαδή διανύουν ίσες περίπου αποστάσεις. Περπατήσαμε τις τρεις διαδρομές επί της Λευκάδας για
να διαπιστώσουμε όσα περιγράφει ο Όμηρος. Στο Θιάκι δεν ταιριάζει καμμία διαδρομή .Ο Εύμαιος εχει να διανύσει 17 χιλιόμετρα και κάνει 7 ώρες.Ούτε συζήτηση να επιστρέψει
αυθημερόν. Ο Μελάνθιος έχει να διανύσει το 1/3 της διαδρομής του Εύμαιου και φθάνει πολύ γρήγορα. Όσο για τον Φιλοίτιο ,'έπρεπε να περάσει μια άγρια θάλασσα 5 ναυτικών μιλλίων
με τα μέσα της εποχής εκείνης χειμώνα καιρό ,και μετά να περπατήσει μια απόσταση 7-10
μίλια σε δύσβατη περιοχή για να φτάσει στο ανάκτορο.Όχι μόνο θα είχε νυχτωθεί ,αλλά θα
είχε φθάσει την άλλη ημέρα.
Η ΕΝΕΔΡΑ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ
---------------------------------
Η Ομηρική νήσος Αστερίς,όπου οι μνηστήρες είχαν στήσει την δολοφονική ενέδρα για τον
Τηλέμαχο,είναι η σοβαρώτερη απόδειξη ότι η Ομηρική Ιθάκη είναι η ΛΕΥΚΑΔΑ.Ο Ομηρος
περιγράφει την Αστερίδα ως νήσον ου μεγάλην,ευρισκομένην μέση αλί μεσηγγύς (στην μέ-
-ση της θάλασσας ,στο μέσο δύο ακτών)επ΄άκριας ηνεμόεσσας(με ανεμοδαρμένες κορυφές)
και λιμένες δ' ενι ναύλοχι ατή Αμφίδυμοι(με διπλό λιμάνι,κάτι ανάλογο με τα λιμανάκια το
λαιμό της Βουλιαγμένης).
Η Ιθάκη δεν έχει νησίδα προς το νότο.Διαθέτει μόνο ένα σκόπελο μήκους 200 μέτρων περί-
-που και ύψους 5 μέτρων από την θάλασσα,το Δασκαλιό ,που βρίσκεται 500 μέτρα από την
Κεφαλλονιά και 3.500 μέτρα από την ΙΘΑΚΗ.Αρα,δεν είναι μεσηγγύς .Ούτε έχει ανεμοδαρμένες κορυφές και φυσικά ούτε αμφιδυμο λιμάνι.
Αυτόν το σκόπελο βάφτισαν οι Ιθακιστές ως .... Αστερίδα για να εμπλακούν και οι ίδιοι σε
διενέξεις ως προς την θέση της πόλης της Ιθάκης.
Αντίθετα,η Λευκάδα έχει τέτοιο νησί που περιγράφεται από τον Όμηρο προς νότο,το Αρκουδί,που είναι και νήσος ου μεγάλη(όχι σκόπελος) και έχει λόφους ύψους 100-110 μέτρων
απ όπου οι μνηστήρες κατοπτεύουν την ημέρα και το σπουδαιότερο,διαθλετει αμφίδυμο λιμά-
-νι. Μόνο με το Αρκούδι ως Αστερίδα εφαρμόζεται η οδηγία που έδωσε η Θεά Αθηνά στον
Τηλέμαχο που λέει στον γυιο του Οδυσσέα.
1.Να κρατιέται μακριά από τα νησιά(εκάς νήσων)για να αποφύγειν την ενέδρα
2.Να ταξιδεύει νύχτα(νυχτί) για τον ίδιον λόγον και
3. Να αποβιβαστεί στην πρώτη ακτή της Ιθάκης και να στείλει το πλοίο και τους συντρό-
-φους του στην πόλη και αυτός να πάει να συναντήσει τον Εύμαιο τον χοιροβοσκό.
Αν η Αστερίδαήταν το ΔΑΣΚΑΛΙΟ ,η οδηγία της Αθηνάς όχι μόνο θα ήταν άσκοπη ,αλλά
και επινίνδυνη,αφού οι μνηστήρες περιπολούν την νύχτα και υπήρχε κίνδυνος να εντοπι-
-στεί το πλοίο .Έπειτα ο ΤΗΛΈΜΑΧΟΣ δεν χρειαζόταν να ταξιδέψει νύχτα αφού οι μνηστήρεςενεδρεύουν ......20 χιλιόμετρα μακριά και δεν έχουν επιπλέον ορατότητα προς τον
νότο,γιατί η θέα τους κρύβεται από το Μεροβίγλι.
Αντιθετα,ημέρα έπρεπε να ταξιδεύει,με την βεβαιότητα ότι δεν τον έβλεπε κανείς. Τότε όμως δεν εφαρμόζεται η οδηγία της ΑΘΗΝΆΣ.
Αντίθετα ,με το Αρκούδι,ως ΑΣΤΕΡΙΔΑ,δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στην εφαρμογή της
οδηγίας.Στην Ομηρική Ιθάκη,τα πλοία εμφανίζονται ξαφνικά ,διότι για να γίνουν ορατά
από τα ανάκτορα πρέπει να παρακλαμψουν την βραχώδη χερσόνησο της Αγίας Κυριακής
που είναι μπροστά στον Σκορπιό ,την Σπάρτη(ανήκει κι αυτή η νησίδα στην οικογένεια
Ωνάση0και την Μαδουρή το νησί του Βαλαωρίτη.
Στην Αγία Κυριακή βρέθηκε το ιερό των Νυμφώνπου λατρευόντουσαν στη Ιθάκη.Ετσι εξη
-γείται η ευχάριστη έκπληξη του μνηστήρα Αμφίνομου όταν βλέπει ξαφνικά να εμφανίζεται
το πλοίο των μνηστήρων ,μετά την αποτυχούσα ενέδρα,ύστερα από τον κατάπλου του
πλοίου του Τηλέμαχου που και αυτό μπήκε ξαφνικά και μυστηριωδώς στο λιμάνι της Ιθάκης.
Κάτι τέτοιο όμως δεν συμβαίνει στο ΘΙΆΚΙ,διότι ο λόγος όπου τοποθετείται η ομηρική πόλη
της Ιθάκης είναι ανοιχτός και φαινονται καθαρά όλα τα πλοία που έρχονται από την ανοιχτή
θάλασσα. Συμβαίνουν όμως πολλά <μυστηριώδη.> εδώ στον όρμο του ΒΛΥΧΟΥ .Να πούμε
μόνο ότι στην Λευκάδα βρέθηκαν όλα όσα αναφέρει ο Ομηρος στην Οδύσσεια ,δηλ.βασιλικοί
τάφοι θολωτοί,αχαικά ευρήματα και κτερίσματα,αρχή κτίσματος που πιθανολογείται ότι
είναι το ανάκτορο ,η τυκτή(τεχνητή )κρήνη και η μελάνυδρος πηγή ή χοιροσπηλιά ,η αρεθούσα πηγή κλπ΄
Περιοριζόμαστε μόνο σε μια πρόγευση των απτών αποδείξεων που οδηγεί στο συμπέρασμα
ότι η Ιθάκη φέρνει το ένδοξο όνομα ΛΟΓΩ ΠΛΑΝΗΣ 2.500 ετών.
Όλη η έρευνα ,που συνεχίζεται και σε πολλές άλλες πηγές ,θα αποτελέσει αντικείμενο σοβα
-ρό.Το ερώτημα που τίθεται στους αρμόδιους είναι γιατί δεν κάνουν ανασκαφές στην Λευκάδα όπου καθημερινά κατά την εκσκαφή θεμελίων βρίσκονται αρχαίοι τάφοι και ευρήματα. Διότι αν ο Όμηρος μας περιγράφει την προδωρικη γεωγραφία ,δηλαδή πριν από
την κάθοδο των Δωριέων ,τότε το δόγμα περί Ομήρυ αυτομάτως αναθεωρείταιμαφού η Ελληνική Ιστορία και γλωσσα έχουν πολύ μεγαλύτερο βάθος από εκείνο που μας οριοθέτησαν οι ξένοι Ομηριστές ,φιλολογοι και αρχαιολόγοι. Και αυτό είναι το ζητούμενο,σε μια εποχή που η Ελλάδα δέχεται συνδυασμένα πυρά για το βάθοςτης Ιστορίας της.

ΑΝΙΧΝΕΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΡΩΜΑΙΚΗ ΑΘΗΝΑ

Στο ερώτημα αν η Αθήνα ήταν ωραιότερη κατά την Ρωμαική εποχή αντί της Κλασσικής,η ορθή -αν και απογοητευτική για το Ελληνικό γόητρο -απάντηση,δείχνει τα
αυτοκρατορικά χρόνια,όταν τα μνημεία της Ακρόπολης στέκονταν όρθια και ολοστόλιστα
από τα αναθήματα Ελλήνων και Ρωμαίων,αλλά και όλη η πόλη ,η οποία είχε επεκταθεί
κατά πολύ κοσμούνταν από θαυμάσια δημόσια και ιδιωτικά κτίρια.Αυτό το δεύτερο ιδίως
έκανε την διαφορά,καθώς είναι γνωστό ότιπέρα από τα δημόσια οικοδομήματα στην κλασσι-
-κή Αθήνα τα σπίτια των ιδιωτών ήταν μικρά και ταπεινά ,ακόμα και εκείνα των πλουσίων.
Αλλά στην Αθήνα,αναζητεί κανείς το κλασσικό μεγαλείο πέρα και πάνω από όλα,ενώ
το Ρωμαικό παρελθόν της ,αν και διήρκησε αιώνες,είναι σε μεγάλο βαθμό εξοβελιστέο ,και όχι
μόνο από το απλό κοινό αλλά και από επιστήμονες.
Η πρωτοβουλία λοιπόν του Μουσείου Μπενάκη για την ανίχνευση της Ρωμαικής Αθήνας με την οργάνωση διεθνούς Αρχαιολογικού συμποσίου και την σχετική έκδοση(σε
επιμέλεια Κ Βλίζου) είναι μια σημαντική κατάθεση στο ζήτημα.
"Η εποχή του Αυγούστου ανοίγει χωρίς αμφιβολία ,μια νέα σελίδα για τον πολεοδομικό
και αρχιτεκτονικό εξωραισμό της πόλης αφού η Αθήνα απολαμβάνει μιας ιδιαίτερης μετα-
-χείρισης εκ μέρους του αυτοκρατορικού οίκου" σημειώνει χαρακτηριστικά η κυρία Θεοδοσία
Τιβερίου-Στεφανίδου.
Η αγορά του Καίσαρος και του Αυγούστου,περισσότερο γνωστή ως ΡΩΜΑΙΚΉ ΑΓΟΡΑ,
(10ςπχ αιώνος),ήρθε να καταλάβει μια θέση στις βόρειες υπώρειες του λόφου της Ακρόπολης ,
στην οποία σύμφωνα με τους αρχαίους συγγραφείς διεξαγόταν το υπαίθριο εμποριο.Και
όπως αναφέρει ο κ. Δημήτρης Σούρλας,η Ρωμαική Αγορά χρησιμοποιήθηκε πέραν του χαρα-
-κτήρος της και ως μέσον προπαγανδισμού και προβολής του αυτοκράτορα κα του οίκου
του. Το λαμπρό οικοδόμημα της βιβλιοθήκης (131-132 πχ)αναφέρεται από τον Παυσανία
ως το πιο ονομαστό απ΄όλα τα μνημεία που έχτισε ο φιλέλλην αυτοκράτορας Αδριανός
στην Αθήνα .Ο ίδιος όμως θα προσφέρει επ΄σης στην πόλη τον Ναό του Ολυμπίου Διός,το
Πανελλήνιον ,το Πάνθεον και το Γυμνάσιο.
Παράλληλα ,στις νότιες υπώρειες της Ακρόπολης ανοικοδομείται το κατεστραμμένο
Ωδείο του Περικλέους ,δημιουργείται νέα σκηνή στο θέατρο του Διονύσου,γίνονται έργα
στο Ασκληπιείο,ενώ στα μέσα του 2 ου αιώνα ο Ηρώδης ο Αττικός θα κατασκευάσει προς
τιμήν της συζύγου του Ρηγίλλης,το γνωστό ωδείο και θα επισκευασει το Παναθηναικό
Στάδιο .Αλλά και η πόλη επεκτείνεται .Στα ανατολικά ,εκεί όπου υπήρχαν νεκροπόλεις και
εργαστηριακές εγκαταστάσεις,δημιουργείται με πρωτοβουλία του Αδριανού,ένας αστικός
πυρήνας με εντυπωσιακές επαύλεις διακοσμημένες με σημαντικά έργα τέχνης ,αλλά και με
πολυάριθμα λουτρά. (Είναι η σημερινή περιοχή του Ζαππείου,του Εθνικού κήπου,ως την
Ριζάρη και του Συντάγματος)Αλλά και προς τα νότια ,περιοχή η οποία υπήρξε κατάτην
Ρωμαική περίοδο τόπος διαμονής της τοπικής αριστοκρατίας(Μακρυγιάννη).Το μνημείο
του Φιλοππάπου(114-116 μχ),ευεργέτη των Αθηνών,θα υψωθεί άλλωστε εκεί κοντά,στην
περιοχή των Δυτικών λόφων.
Εν τω μεταξύ ,το τείχος επεκτείνεται για να περιλάβει και την νέα πόλη,ενώ οι κύριοι,
οδικοί άξονες συντηρούνται και ανανεώνονται,στρώνονται μάλιστα με λίθους ή μαρμάρι-
-νες πλάκες. Τέλος το υδραγωγείο ,που άρχισε να κατασκευάζεται επί Αδριανου για να συμπληρωθεί από τον Αντωνίνο,υπήρξε ένα έργο με μεγίστη διάρκεια στον χρόνο (χρησιμο-
-ποιήθηκε μέχρι τον 20 αιώνα).
Μέσα σε όλ αυτή την ανοικοδόμηση υπήρξαν όμως και ορισμένες σταθερές.Πρώτα η Ακρό-
-πολη,μόνη προσθήκη στην οποία είναι ο κυκλικός ναός της Ρώμης και του Αυτγούστου.Και
ακολούθως ο Κεραμεικός ,το νεκροταφείο της Κλασσικής Εποχής σε χρήση ως τον 5ο μ.χ αιώνα).Πόσο διατήρησε όμως η Αθήνα τον παραδοσιακό της χαρακτήρα μέσα στην Ρωμαική
αυτοκρατορία;Εδώ οι γνώμες διίστανται ,αν και επικρατέστερη είναι εκείνη που θέλει την
Κλασσική Αθήνα "να επιβάλλει "όρους στην Ρωμαική επέλαση.

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΕΙΣ

Πάγια επιδίωξη της Τουρκίας από το 1974 και μετά ,είναι ο διαμερισμός του Αιγαίου,ο
τομέας της έρευνας και διάσωσης στην θάλασσα και στον αέρα είναι ένα "όπλο στην φαρέτρα " της Άγκυρας για να αμφισβητήσει τον Ελληνικό εναέριο χώρο ,την αρμοδιότητα της Ελλά-
-δας ενός του FIR AΘΗΝΩΝ και την δημιουργία τετελεσμένων όσον αφορά τον καθορισμό
τόσο των χωρικών υδάτων όσο και της υφαλοκρηπίδας.
Μάλιστα η ΤΟΥΡΚΊΑ διεκδικεί με ....ατυχήματα το μισό Αιγαίο καθώς οι ακταιωροί της
ανατρέπουν σκάφη με λαθρομετανάστες και μετά σπεύδουν να τους σώσουν.
Η έρευνα και διάσωση για αεροπορικά ατυχήματα διέπεται από την Σύμβαση του Σικά-
-γου του 1952 και από τους σχετικούς κανονισμούς του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπλοίας (ICAO)Σύμφωνα με αυτούς ,η Ελληνική περιοχή έρευνας και διάσωσης έχει καθο-
-ρισθεί κατόπιν Περιοχικής συμφωνίας και συμπίπτει με τα όρια του FIR ΑΘΗΝΩΝ (που επί-
-σης αμφισβητεί η Άγκυρα).Όσον αφορά την έρευνα και διάσωση στην θάλασσα ,τα σχετικά
θέματα καθορίζονται από την σύμβαση του Αμβούργου του1979 ,η οποία υιοθετήθηκε στο
πλαίσιο του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας(ΙΜΟ).Η συγκεκριμμένη σύμβαση τέθηκε σε
ισχύ το 1985 και,όπως αναφέρει,οι περιοχές Ευθύνης των συμβαλλομένων μερών ορίζονται
με συμφωνία των ενδιαφερομένων παράκτιων κρατών.
Κάπου εδώ λοιπόν αρχίζουν τα προβλήματα. Η Αθήνα έσπευσε στην αρχή να δηλώσει
ότι η δική της θαλάσσια περιοχή ερεύνης και διάσωσης συμπίπτει με τα όρια του FIR ΑΘΗΝΩΝ.Το ίδιο έκανε και κατά την επικύρωση της Σύμβασης του Αμβούργου από την Ελλη-
-νική Βουλή το 1989. Το βασικό σκεπτικό της Αθήνας ήταν η υιοθέτηση ταυτόσημων περιοχών για την ναυτική και αεροπορική έρευνα και διάσωση ,Η Άγκυρα αντέδρασε .Εμμέ-
-νοντας στην φρασεολογία της Συμβασης του Αμβούργου ότι οι περιοχές ευθύνης για έρευνα
και διάσωση στην ανοιχτή θάλασσα πρέπει να καθορίζονται με συμφωνία των ενδιαφερομέ-
-νων παράκτιων χωρών ,κατέθεσε χάρτη στον οποίον τα όρια των επιχειρησιακών δυνατο-
-τήτων της Τουρκίας εκτείνονται ως το μέσον του ΑΙΓΑΙΟΥ. Εξέδωσε μάλιστα και τον κανο-
-νισμό 88/1988 οριοθετώντας μια περιοχή ευθύνης στην οποία περιλαμβάνεται και τμήμα
του FIR AΘΗΝΩΝ εγκλωβ'ιζοντας μέρος της Ελληνικής Επικράτειας εντός αυτής.
Το τελευτΑίο διάστημα η Τουρκία επιμένει στην αμφισβήτιση του FIR ΑΘΗΝΩΝ.Η Αγκυ-
-ρα έχει πυκνώσει τις διαμαστυρίες της προς το ΝΑΤΟ (Στρατηγείο της Νάπολι)καταγγέ-
-λοντας την Ελλάδα ότι "παρενοχλεί" τουρκικά αεροσκάφη που πετούν στο FIR AΘΗΝΩΝ
και δίνει στοιχεία σύμφωνα με τα οποία Ελληνικά μαχητικά αναχαίτησαν τουρκικά στο
Αιγαίο 52 φορές τον περασμένο Οκτώβριο,58 φορές τον Νοέμβριο και 36 φορές τον Δεκέμβριο.Προβάλλουν μάλιστα εκτενως ότι η Ελλάδα έχει επεκτείνει από το 1931 μονομερώς
τον Εθνικό εναέριο χώρο της στα 10 ναυτικά μίλια κάτι που απορρίπτει.Ισχυρίζεται μάλιστα
λοτι κακώς τα Ελληνικά μαχητικά αναχαιτίζουν τα τουρκικά ,αφού η Τουρκία καταθέτει
σχέδια πτήσεως στο ΝΑΤΟ.
Όντως η Τουρκία καταθέτει τέτοια στοιχεία στην Νάπολι,πΛΗΝ όμως τα στοιχεία αυτά
είναι ελλιπή και εν πάσει περιπτώσει δεν στοιχειοθετούν σχέδι πτήσεως ,σύμφωνα με τους
διεθνείς αεροπορικούς κανονισμούς.
Η συνεχής αμφισβήτηση των 10 μιλλίων του εθνικού εναέριου χώρου,αποτελεί την μεγα-
-λύτερη τουρκική πρόκληση ,σύμφωνα με διπλωματικές πηγές των Αθηνων.
Κατά τα άλλα εμείς συναινούμε και υποχωρούμε πάντα στις θέσεις που εκφράζουν οι Τούρκοι .Τόσο αφελείς είμαστε ώστε να πιστεύουμε ότι θα αλλάξουν τακτική ;Μήπως θα
έπρεπε να πούμε και κανένα όχι;Μόνο όταν ο αντίπαλος βλέπει σθεναρή αντίσταση σε σέβεται και σε υπολογίζει.Αυτό ας το καταλάβουν κάποτε οι εκάστοτε κυβερνώντες. Καλή η
πολιτική και η διπλωματία,αλλά όχι και σε βάρος της Εθνικής κυριαρχίας. Αυτό παραπάει...

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΕΙΣ.

Πέμπτη 9 Απριλίου 2009

ΠΟΥ ΘΑ ΟΔΗΓΗΣΕΙ Η ΑΝΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ;

Στις 7 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2009 δύο τουρκικά μαχητικά F-16 παρενόχλησαν κατά πάγια
τακτική Ελληνικό ελικόπτερο SUPER PUMA το οποίο επιχειρούσε επιχείρηση διάσωσης και
έρευνας στην περιοχή του ΑΓΑΘΟΝΗΣΊΟΥ.Από τον πιλότο του Ελληνικού ελικοπτέρου ζητή-
-θηκε να αποχωρήσειαπό τον "τουρκικό εναέριο χώρο",ενώ τα τουρκικά μαχητικά επιχείρη-
-σαν να το αναχαιτίσουν. Δεν περιορίστηκαν όμως σε αυτό. Τα τουρκικά αεροσκάφη βρέθη-
-καν πάνω από το Ελικόπτερο ,κρατώντας το σε χαμηλό ύψος ,ενώ καθώς αποχωρούσαν
απελευθέρωσαν τα καυσαέριά τους με αποτέλεσμα να σημειωθεί απώλεια στήριξης στο ελικό-
-πτερο.Η αποφυγή ενός δυστυχήματος απεφεύχθη την τελευταία στιγμή .Η Τουρκία ήθελε με
τον τρόπο αυτό να επαναφέρει ,δια της οδού της "έρευνας και διάσωσης' ,τις πάγιες αιτιάσεις
ης στο Αιγαίο που συγκλίνουν σε ένα ξεκάθαρο στόχο. Στον έλεγχο του μισού αρχιπελάγους
σε αέρα,θάλασσα και υφαλοκρηπίδα,δηλαδή στην επέκταση της κυριαρχίας της ως το όριο
του 25ουμεσημβρινού.Για να πετύχει τον στόχο αυτό η Άγκυρα δεν διστάζει ,κατά συγκλίνου-
-σες εκτιμήσεις,να προκαλέσει ακόμα και δυστύχημα ,επαναφέροντας τις μνήμες για τον άδικοχαμό του σμηναγού ΗΛΙΑΚΗ τον Μάιο του 2006. Το γεγονός μάλιστα ότι το Τουρκικό
υπουργείο Εξωτερικών αντέδρασε πολύ έντονα στην πρόσφατη απόφαση Ελληνικού Δικα-
-στηρίου με την οποία καταδικάστηκε ερήμην τούρκος πιλότος για τον θάνατο του ΗΛΙΑΚΗ
καταδεικνύει σύμφωνα με διπλωματικές πηγές,ότι η Άγκυρα δεν υπαναχωρεί ούτε από τις
πάγιες θέσεις της ούτε από τις ριψοκίνδυνες πρακτικές της.
Αναρωτιέται όμως κανείς ,μέχρι πότε θα συνεχισθεί η τακτική υποχώρησης στις παρά-
-λογες και ανεύθυνες απαιτήσεις των Τούρκων. Μήπως κάποια στιγμή οι κατα καιρούς
διάφοροι κρατούντες την τύχη της μικρής άλλα ένδοξης Ελλαδίτσας πρέπει να καταλάβουν
το ρητό των ΑΡΧΑΊΩΝ ΠΡΟΓΌΝΩΝ ΜΑς "ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΡΗΝΗ ΕΤΟΙΜΑΣΟΥ ΓΙΑ ΠΟΛΕΜΟ;"γιατί όπως έχει αποδειχθεί μέχρι σήμερα ούτε οι κουμπαριές,ούτε τα ζειμπέκικα
ούτε τα αιώνια χαμόγελα είναι ικανά να βάλουν φρένο,αλλά ούτε είναι δυνατόν να υπο-
-χωρούμε συνέχεια . Αυτά είναι για κοινωνικές σχέσεις ,όχι για Εθνικά Δίκαια.
Κατά τα άλλα συνεχίζουμε να στηρίζουμε την ένταξη της Τουρκίας στην ΕΕ ,όταν άλλα
κράτη πολύ πιο μεγάλα και ισχυρά(ΓΑΛΛΙΑ,ΑΥΣΤΡΙΑ,ΓΕΡΜΑΝΙΑ) δηλώνουν κατηγορη-
-ματικά ότι δεν θέλουν την ένταξή της. Αυτοί δηλαδή δεν ξέρουν τίποτα και εμείς είμαστε
οι υποχωρούντες συνέχεια;Μήπως πιστεύει κανείς ότι οι γείτονες θα αλλάξουν στάση αν έμπαιναν στην ΕΕ;Μπερδέματα θα έφερναν πάντα και απαιτήσεις. Μάλλον επικίνδυνα αφελής θα ήταν κάποιος αν πίστευε κάτι τέτοιο.Εκτός,αν.......συμβαίνει κάτι άλλο.!!!!!

ΤΟ ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΛΙΜΠΕΡΜΑΝ

" ΧΩΡΙΣ ΑΦΟΣΙΩΣΗ ,ΔΕΝ ΔΙΔΕΤΑΙ ΥΠΗΚΟΟΤΗΤΑ",αυτό ήταν το Κεντρικό Ανατρι-
-χιαστικό σύνθημα του Άβιγκορντ Λίμπερμαν ,ηγέτη του υπερεθνιστικού Κόμματος Ισραέλ
Μπειτένιου,μετανάστη Μολδαβού και πρώην μπράβου,που κέρδισε την τρίτη θέση στις βου-
-λευτικές εκλογές στο Ισραήλ και πο αναδείχτηκε ρυθμιστής των μετεκλογικών ζυμώσεων
για τον σχηματισμό Κυβέρνησης. Το σύνθημα ,αναφέρεται στην πρόταση του κ. ΛΊΜΠΕΡ-
-ΜΑΝ να ΥΠΟΧΡΕΩΘΟΥΝ όλοι οι Ισραηλινοί ,να ορκιστούν την αφοσίωσή τους στο Ισραήλ
ως Εβραικό κράτος ,στην σημαία και στον Εθνικό Ύμνο. Σε περίπτωση άρνησης ,θα χάνουν
την Ισραηλινή υπηκοόητα και τα πολιτικά τους δικαιώματα. Με λίγα λόγια ΑΜΕΣΟΣ ΕΚΒΙΑ-
-ΣΜΟΣ .
ο στόχος της δηλητηριώδους αυτής ιδέας είναι φανερός.1,45 εκατομ. Αραβικής καταγω-
-γής πολίτες του Ισραήλ ,τους οποίους ο Μολδαβικής καταγωγής Δημαγωγός θεωρεί Εσωτερι-
-κό εχθρό.Το αστέρι του Δαυίδ στηνσημαία και η αναφορά στην "εβραική ψυχή"στον ύμνο
καθιστούν εξαιρετικά αμφίβολη την προθυμια των Αράβων Ισραηλινών να υιοθετήσουν τον
όρκο.
Η πρόταση του κ. Λίμπερμαν συνδυάζεται άμεσα με την ευρύτερη προσέγγισή του στην
σύγκρουση με τους Παλαιστίνιους. Ο ακροδεξιός πολιτικός με τις φασιστικές του ιδέες,δηλώ-
-νει διατεθειμένος να αλλάξει τα σύνορα της περιοχής ώστε μέρη με Αραβικό πληθυσμό
που ανήκουν σήμερα στο Ισραήλ ,να περάσουν στην κατοχή ενός μελλοντικού Παλαιστινια-
-κού κράτους ,ανεξαρτήτως των επιθυμιών των κατοίκων. Ο τελικός σκοπός είναι η κλασσική
εθνικιστική ουτοπία ένα αγνό,εβραικό Ισραήλ,χωρίς αλλοεθνείς πολίτες με αμφισβητούμενη
αφοσίωση.
Η ακραία αυτή λύση αναδεικνύει τα διλήμματα που αντιμετωπίζει το Ισραήλ στην
προσπάθειά του να παραμείνει πλειοψηφικά εβραικό και συνάμα δημοκρατικό ,καθώς οι
δημογραφικές εξελίξεις οδηγούν σε αύξηση του Αραβικού έναντι του εβραικού πολιτισμού
στη Ιστορική Παλαιστίνη. Και δυστυχώς η άποψη αυτή αρχίζει να έχει πολλούς οπαδούς
που συμμερίζονται ότι οι Εβραίοι και οι Παλαιστίνιοι δεν μπορούν να συνυπάρχουν.
Ας ελπίσουμε ότι θα επικρατήσουν μετριοπαθέστερες απόψεις γιατί αυτού του είδους
οι απόψεις είναι πάντα επικίνδυνες.

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΤΙ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΊΤΗ

Σύμφωνα με δήλωση του πρωην υπουργού Ανάπτυξης κ. Φώλια στην συνάντησή του
με την ΟΤΟΕ την 15.12.08,ο Υπουργός χαρακτήρισε ΑΡΡΩΣΤΗΜΕΝΟ τον τρόπο με τον
οποίον λειτουργούν διάφορες εισπρακτικές εταιρείες που έχουν καταντήσει το καρκίνωμα
της κοινωνίας μας ,καθώς με απειλές οποιαδήποτε ώρα του εικοσιτετραώρου ενοχλούν τους
οφειλέτες από δάνεια και πιστωτικές κάρτες.Εταιρείες που λειτουργούν κάθε άλλο παρά
νόμιμα ,έχουν ξεφύγει από τα όρια της κοινωνικής συμπεριφοράς προκειμένου να εισπράξουν
τα χρήματα που οφείλουν οι δανειολήπτες στις Τράπεζες και να πάρουν τα ποσοστά τους.
Έτσι το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ δια στόματος του Υπουργού απεφάσισε έστω και αργά
να λάβει μέτρα και να υποβάλει προς ψήφιση στην Βουλή σχετικό νομοσχέδιο.
Σύμφωνα λοιπόν με τα λεγόμενα του υπουργού,οι εταιρείες αυτές,θα ονομάζονται
στο εξής "Εταιρείες Ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις,και θα εγγράφο-
-νται στο αντίστοιχο Μητρώο.Με συγκεκριμένο Νομοθετικό πλαίσιο οι εταιρείες αυτές ΔΕΝ
Θα μπορούν να εισπράξουν ληξιπρόθεσμες οφειλές,αλλά μόνο να ενημερώνουν γι αυτές.
Σύμφωνα με τις διευκρινήσεις του Υπουργείου ,γίνεται σαφής ο τρόπος που πρέπει
να συμπεριφέρονται οι υπάλληλοι των εταιρειών αυτών στους οφειλέτες,καθώς ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η άσκηση σωματικής βίας,ψυχολογικής πίεσης περί διακινδυνευσης του
επαγγέλματος,των περιουσιακών στοιχείων ή της ζωής του οφειλέτη ή των οικείων του ,όπως
και η παραπλανητική παραπληροφόρηση του οφειλέτη με ψευδή στοιχεία ή παραλείψεις.
Όσον αφορά στην δικαστική διεκδίκηση των οφειλών,ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η ανάθεση σε δικηγόρους και δικαστικούς Επιμελητές που έχουν διαλέξει οι εταιρείες ,έργο που ανήκει
αποκλειστικά στον Δανειστή της Απαίτησης.

ΚΑΛΗ Η ΑΠΟΦΑΣΗ. ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΣΥΝΤΟΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ!!!!!!!

ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ και για μικρές εταιρείες

Σύμφωνα με το καταστατικό της "Ευρωπαικής Εταιρείας"ο επίτροπος της Ευρωπαι-
-κής ΄Ενωσης κ. ΜΑΚ ΓΚΡΊΒΙ ,τόνισε ότι η Ελλάδα συγκαταλέγεται μεταξύ των Έντεκα
κρατών μελών -της ΕΕ ,χωρίς καμμία μέχρι στιγμής εγγραφή στα μητρώα Ευρωπαικών
εταιρειών της ΕΕ.Με εξαίρεση την Γερμανία(81 καταχωρίσεις ),το Λουξεμβούργο(18),την
Τσεχία(19),ΚΑΙ ΤΗΝ Ολλανδία (11)ελάχιστες είναι οι εταιρείες στην ΕΕ και στις χώρες
ΕΖΕΣ που έχουν επωφεληθεί του Κοινοτικού Κανονισμού του 2001 με τον οποίον θεσπίστηκε
το Καταστατικό της "Ευρωπαικής Εταιρίας".
Σκοπός του εν λόγω Κανονισμου είναι η δημιουργία εννιαίου Νομικού πλαισίου που
να επιτρέπει σε εταιρείες από διαφορετικά κράτη-μέλη να σχεδιάζουν και να πραγματώνουν την αναδόργάνωσή των εργασιών τους σε κοινοτικό επίπεδο.Θα πρέπει να σημειωθεί ότι αυτή
η μορφή εταιρείας ,λόγω και της υποχρέωσής του ελάχιστου κεφαλαίου,είναι ακατάλληλη για
πολλές επιχειρήσεις ,ιδίως μικρότερο μεγέθους. Για τον λόγο αυτό,η ΕΕ προχωρεί στην υιοθέτηση της μορφής της "Ευρωπαικής Ιδιωτικής Εταιρείας" η οποία προορίζεται για μικρές
επιχειρήσεις.

ριαλιτυ για .......απολύσεις

Μέσα σε όλα τα στραβά και τα ανάποδα που συμβαίνουν τριγύρω μας και που το φάσμα
της ανεργίας πλανάται πάνω από τα κεφάλια όλων,μερικά αρρωστημένα θα μπορούσε να
τα χαρακτηρίσει κανείς,μυαλά σκαρφίστηκαν κάτι άλλο που θα το δούμε θέλουμε...δεν θέλουμε στην τηλεόραση.Βέβαια όλα αυτά προέρχονται από την άλλη πλευρά του Ατλαντι-
-κού,ξέρετε εκεί που τα λαμόγια σχεδίαζαν εδώ και χρόνια την οικονομική καταστροφή .Αυτό
λοιπόν δεν είναι τίποτα άλλο πό ένα νέο ριάλιτυ σόου,με τίτλο"Someone's gotta go",και το υπογράφει ο Ολλανδός δημιουργός του "big brother",σκοπός του οποίου είναι να απολύει
εργαζόμενους. Ναί,'όπως το διαβάζετε.
Το τηλεοπτικό λοιπόν αυτό δημιούργημα της εταιρείας Endemol θα εκτυλίσσεται σε μια
επιχείρηση η οποία έχει πληγεί από την οικονομική κρίση και οι εργαζόμενοι σε αυτή,με τις
ευλογίες πάντα των υπευθύνων της ,θα επιλέγουν ποιός συνάδελφός τους ,θα υποστεί μείωση
ή αύξηση μισθού και ποιός θα απολυθεί στο τέλος κάθε επεισοδίου. "Ενδιαφέρον πείραμα"
χαρακτηρίζεται το εν λόγω ριάλιτυ από τους ιθύνοντες της Endemol ενώ ,σύμφωνα με τα
δημοσιεύματα του ξένου τύπου,το κανάλι FOX είναι αυτό που θα προβάλλει κατά πάσα πιθανότητα την νέα σαιζόν το "SOMEONE"S GOTTA GO".Ας ελπίσουμε τουλάχιστον ότι
οι μελλοντικοί απολυμμένοι μέσω του ριάλιτυ θα βρούν άμεση εργασιακή στέγη με αφορμή την δημοσιότητά τους.
Τελικά όλο και κάποιοι μας οδηγούν στον "καννιβαλισμό" και μην βιαστείτε να γελάσετε
με το εν λόγω μελλοντικό πρόγραμμα,αλλά προσπαθείστε να φέρετε φίλοι μου τον εαυτό
σας στην θέση του κάθε ταλαίπωρου που θα απολύεται. Έλεος πια με τις αηδίες αυτές. Μπροστά στο κέρδος έχει εξαφανιστεί κάθε ανθρώπινη αξιοπρέπεια .Έτσι θέλουμε τους
εαυτούς μας;Να παρακολουθούμε απαθείς και από τον καναπέ του σπιτιούμας κάθε γελοιότητα που θα μας σερβίρουν;!!!!!!!!!!!

θα καταργηθεί ο νόμος περί ευθύνης υπουργών;

Την κατάργηση του άρθρου 86 του Συντάγματος και του ειδικού νόμου περί ευθύνης
υπουργών ώστε"οι πολιτικοί να υπαχθούν στις κοινές ρυθμίσεις του δικαίου"πρότεινε ο υπουργός Δικαιοσύνης Νλικος Δένδιας,προαναγγέλοντας ότι θα επιδιώξει σύντομα κοινή τοποθέτηση των κομμάτων.
"οι υπάρχουσες ρυθμίσεις έχουν εκμετρήσει το "χρησίμως ζήν ".Βρίσκονται σε πλήρη αντι-
-στοιχία με το κοινό αίσθημα"δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Δένδιας μιλώντας σε εκδήλωση.'
Ανεξάρτητα λοιπόν από τις απόψεις που τυχόν έχει ο καθένας από εμάς για τα θέματα παραγραφής ,ή για να το πώ πιο σωστά εξάλειψης του αξιοποίνου ,θα πρέπει το πολιτικό σύστημα να δείξει γενναιότητα και ιδίως διορατικότητα"σημείωσε ο Υπουργός.
Καλή η προσπάθειά σας κ. Υπουργέ και μπράβο σας. Αλλά μην νομίσετε ότι οι συνάδελφοί σας θα το δεχτούν αυτό που προτείνετε. Τους βολεύει πολλαπλώς. Είναι οι μόνοι που έχουν την ασυλία και την χρησιμοποιούν όπως τους βολεύει για να κάνουν τα όσα μύρια....Εύκολο
είναι να βρεθούν στο εδώλιο;Τρελλούς τους περνάτε;Ενώ για τον απλό πολίτη εξαντλείται
η αυστηρότητα του νόμου σε οποιοδήποτε παράπτωμα. Είδατε πως δουλεύει το Δίκαιο;Το
μόνο που γνωρίζουν οι συνάδελφοί σας κ υπουργέ είναι να μιλάνε για δικαιοσύνη και Νομους.
Δεν φαίνεται όμως να γνωρίζουν ότι "η Γυναίκα του Καίσαρα δεν πρέπει να είναι τίμια αλλά
και να φαίνεται".Εκτός αν δεν γνωρίζουν ποιος είναι ο ΚΑΊΣΑΡΑΣ. Βλέπετε το μυαλό μπλο-
-κάρει καμμιά φορά όταν αφορά τους ίδιους. Ε,ρε βρεγμένη σανίδα που χρειάζεται...

Γνωρίζατε ότι...........

Ενάμισυ λίτρο τηγανέλαιου που θα καταλήξει στην θάλασσα μέσω κάποιου αγωγού ομβρίων υδάτων μπορεί να δημιουργήσει μια πετρελαιοκηλίδα ίση με ένα γήπεδο ποδοσφαί-
-ρου;Αν όμως συλλεχθεί και ανακυκλωθεί μπορεί να μετατραπεί σε βιοκαύσιμο για αυτοκί-
-νητα και μηχανήματα.Η ανακύκλωση του τηγανόλαδου γίνεται και στην Ελλάδα .Απλά
λίγοι το γνωρίζουμε. Εάν όμως θέλετε να μάθετε περισσότερα δεν έχετε παρά να απευθυνθείτε στην Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης. (WWW.ecorec.gr) :όσοι πιστοί λοι-
-πόν προσέλθετε.

μαργαριτάρια....μαθητών ή σκοπιμότητα;

Λέμε πολλές φορές στην καθημερινή μας ζωή ότι οι μαθητές δεν διαβάζουν ή ότι δείχνουν
αδιαφορία. Υπάρχει όμως και μια άλλη εκδοχή.Να κάνουν και αστεία.Ίσως να είναι και αυτό
μια εκτόνωσή τους στην καθημερινή πίεση που νοιώθουν μιας και " βομβαρδίζονται" συνέχεια
από πολλών ειδών ερεθίσματα. Εξάλλου μήπως ξέχασε κανείς τα δικά του ......κάποτε;;;;Ας
δούμε λοιπόν μερικά από τα μαργαριτάρια των μαθητών που δημοσιεύτηκαν στην FREE
SUNDAY την 5.4.2009 και ας τα κατατάξει κάποιος εκεί που ο ίδιος θεωρεί ότι πρέπει.
Εγραψε λοιπόν η νεολαία μας.

"στην αρχαία εποχή δεν υπήρχαν ξένες χώρες ,γι αυτό και οι αρχαιολόγοι δεν έχουν βρεί
αρχαία διαβατήρια"(Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης)
"Όταν ο Οδυσσέας γύρισε στην Ιθάκη .βρήκε τους είκοσι ανεμιστήρες και την Πηνελόπη
να τους δουλεύει στο φούλ"(Γυμνάσιο Θήβας)
'Η γυναίκα του Τσάρου λεγόταν Τσάρα.Η κόρη του Τσατσάρα.Ο γυιός του Νουρέγεφ"
(γυμνάσιο Αθήνας)
"η μάννα του Ρασπούτιν ήταν η Ρασπουτάνα ,τεραστίων διαστάσεων Ρωσίδα της Σιβηρίας"
(γυμνάσιο Καρδίτσας)
Ειλικρινά δεν ξέρω αν τα πιτσιρίκια κάνουν πλακίτσες στους καθηγητές τους.Θέλω να
πιστεύω ότι κάτι τέτοιο συμβαίνει μιας και εμείς κάποτε κάναμε τα σχετικά μας. Αν όμως
δεν συμβαίνει αυτό τότε είμαστε για κλάμματα σαν λαός και στο θέμα της εκπαίδευσης
ευθύνεται αποκλειστικά η Πολιτεία που τα έχει κάνει μπάχαλο εδώ και πολλά χρόνια.Όλες
οι Κυβερνήσεις την έχουν ξεσκίσει την καημένη την εκπαίδευση γιατί όλοι όσοι αναλαμβά-
νουν να την "σώσουν "τελικά αποδεικνύονται απαίδευτοι και λίγοι οι ίδιοι με τα πειράματά
τους. Με τέτοια προοπτική τι να σου κάνουν οι πιτσιρικάδες:Πάλι καλά............