Πάγια επιδίωξη της Τουρκίας από το 1974 και μετά ,είναι ο διαμερισμός του Αιγαίου,ο
τομέας της έρευνας και διάσωσης στην θάλασσα και στον αέρα είναι ένα "όπλο στην φαρέτρα " της Άγκυρας για να αμφισβητήσει τον Ελληνικό εναέριο χώρο ,την αρμοδιότητα της Ελλά-
-δας ενός του FIR AΘΗΝΩΝ και την δημιουργία τετελεσμένων όσον αφορά τον καθορισμό
τόσο των χωρικών υδάτων όσο και της υφαλοκρηπίδας.
Μάλιστα η ΤΟΥΡΚΊΑ διεκδικεί με ....ατυχήματα το μισό Αιγαίο καθώς οι ακταιωροί της
ανατρέπουν σκάφη με λαθρομετανάστες και μετά σπεύδουν να τους σώσουν.
Η έρευνα και διάσωση για αεροπορικά ατυχήματα διέπεται από την Σύμβαση του Σικά-
-γου του 1952 και από τους σχετικούς κανονισμούς του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπλοίας (ICAO)Σύμφωνα με αυτούς ,η Ελληνική περιοχή έρευνας και διάσωσης έχει καθο-
-ρισθεί κατόπιν Περιοχικής συμφωνίας και συμπίπτει με τα όρια του FIR ΑΘΗΝΩΝ (που επί-
-σης αμφισβητεί η Άγκυρα).Όσον αφορά την έρευνα και διάσωση στην θάλασσα ,τα σχετικά
θέματα καθορίζονται από την σύμβαση του Αμβούργου του1979 ,η οποία υιοθετήθηκε στο
πλαίσιο του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας(ΙΜΟ).Η συγκεκριμμένη σύμβαση τέθηκε σε
ισχύ το 1985 και,όπως αναφέρει,οι περιοχές Ευθύνης των συμβαλλομένων μερών ορίζονται
με συμφωνία των ενδιαφερομένων παράκτιων κρατών.
Κάπου εδώ λοιπόν αρχίζουν τα προβλήματα. Η Αθήνα έσπευσε στην αρχή να δηλώσει
ότι η δική της θαλάσσια περιοχή ερεύνης και διάσωσης συμπίπτει με τα όρια του FIR ΑΘΗΝΩΝ.Το ίδιο έκανε και κατά την επικύρωση της Σύμβασης του Αμβούργου από την Ελλη-
-νική Βουλή το 1989. Το βασικό σκεπτικό της Αθήνας ήταν η υιοθέτηση ταυτόσημων περιοχών για την ναυτική και αεροπορική έρευνα και διάσωση ,Η Άγκυρα αντέδρασε .Εμμέ-
-νοντας στην φρασεολογία της Συμβασης του Αμβούργου ότι οι περιοχές ευθύνης για έρευνα
και διάσωση στην ανοιχτή θάλασσα πρέπει να καθορίζονται με συμφωνία των ενδιαφερομέ-
-νων παράκτιων χωρών ,κατέθεσε χάρτη στον οποίον τα όρια των επιχειρησιακών δυνατο-
-τήτων της Τουρκίας εκτείνονται ως το μέσον του ΑΙΓΑΙΟΥ. Εξέδωσε μάλιστα και τον κανο-
-νισμό 88/1988 οριοθετώντας μια περιοχή ευθύνης στην οποία περιλαμβάνεται και τμήμα
του FIR AΘΗΝΩΝ εγκλωβ'ιζοντας μέρος της Ελληνικής Επικράτειας εντός αυτής.
Το τελευτΑίο διάστημα η Τουρκία επιμένει στην αμφισβήτιση του FIR ΑΘΗΝΩΝ.Η Αγκυ-
-ρα έχει πυκνώσει τις διαμαστυρίες της προς το ΝΑΤΟ (Στρατηγείο της Νάπολι)καταγγέ-
-λοντας την Ελλάδα ότι "παρενοχλεί" τουρκικά αεροσκάφη που πετούν στο FIR AΘΗΝΩΝ
και δίνει στοιχεία σύμφωνα με τα οποία Ελληνικά μαχητικά αναχαίτησαν τουρκικά στο
Αιγαίο 52 φορές τον περασμένο Οκτώβριο,58 φορές τον Νοέμβριο και 36 φορές τον Δεκέμβριο.Προβάλλουν μάλιστα εκτενως ότι η Ελλάδα έχει επεκτείνει από το 1931 μονομερώς
τον Εθνικό εναέριο χώρο της στα 10 ναυτικά μίλια κάτι που απορρίπτει.Ισχυρίζεται μάλιστα
λοτι κακώς τα Ελληνικά μαχητικά αναχαιτίζουν τα τουρκικά ,αφού η Τουρκία καταθέτει
σχέδια πτήσεως στο ΝΑΤΟ.
Όντως η Τουρκία καταθέτει τέτοια στοιχεία στην Νάπολι,πΛΗΝ όμως τα στοιχεία αυτά
είναι ελλιπή και εν πάσει περιπτώσει δεν στοιχειοθετούν σχέδι πτήσεως ,σύμφωνα με τους
διεθνείς αεροπορικούς κανονισμούς.
Η συνεχής αμφισβήτηση των 10 μιλλίων του εθνικού εναέριου χώρου,αποτελεί την μεγα-
-λύτερη τουρκική πρόκληση ,σύμφωνα με διπλωματικές πηγές των Αθηνων.
Κατά τα άλλα εμείς συναινούμε και υποχωρούμε πάντα στις θέσεις που εκφράζουν οι Τούρκοι .Τόσο αφελείς είμαστε ώστε να πιστεύουμε ότι θα αλλάξουν τακτική ;Μήπως θα
έπρεπε να πούμε και κανένα όχι;Μόνο όταν ο αντίπαλος βλέπει σθεναρή αντίσταση σε σέβεται και σε υπολογίζει.Αυτό ας το καταλάβουν κάποτε οι εκάστοτε κυβερνώντες. Καλή η
πολιτική και η διπλωματία,αλλά όχι και σε βάρος της Εθνικής κυριαρχίας. Αυτό παραπάει...
Παρασκευή 10 Απριλίου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου