Τετάρτη 1 Απριλίου 2009

η προέλευση της λέξεως coach

Όλοι μας λίγο πολύ έχουμε αναφέρει στις καθημερινές εκφράσεις μας την λέξη CoacH.Σίγουρα ελάχιστοι είναι αυτοί που γνωρίζουν πως προήλθε. Σύμφωνα λοιπόν με τους
ειδικούς ,η ρίζα του όρου προέρχεται από τις άμαξες που αρχικά χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά στα ουγγρικά χωριά Κοκς και αργότερα επεκτάθηκαν σε ολόκληρη την Ευρώ-
-πη.Στα μέσα του 15ου αιώνα ,οι σιδεράδες της ουγγρικής επαρχίας κατασκεύασαν ένα πρω-
-τότυπο όχημα με τέσσερες ρόδες ,στο οποίο έδωσαν την εξωτική ονομασία kOCSI SZEKER.Το
συγκεκριμένο όχημα έγινε γνωστό στην Αγγλία ως coach.Οι πρώτες αναφορές στην χρήση της λέξης για τον προσδιορισμό επαγγελματικής δραστηριότητας εμφανίστηκαν τον 18ο
αιώνα,στην βρετανική πανεπιστημιακή αργκώ. Έτσι αποκαλούσαν τους καθηγητές που βοη-
-θούσαν τους φοιτητές να προετοιμαστούν γρήγορα για τις εξετάσεις τους,επειδή έμοιαζαν
να τους οδηγούν στην γνώση με όχημα υψηλών ταχυτήτων. Στην Ελληνική γλώσσα δεν
υπάρχει μετάφραση τουόρου αυτού. Οι προσδιορισμοί που έχουν αποδοθεί στον όρο δεν αποδί-
-δουν στο ακέραιο ή,τουλάχιστον ,είναι ελάχιστα εμπορικοί.Οι λέξεις¨"εκπαιδευτής"και
"προγυμναστής"δεν άρεσαν σε κανέναν από τους επαγγελματίες του κλάδου,που επέλεξαν
να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τον αγγλοσαξωνικό όρο,για να αποφύγουν παρερμηνείες
και άλλα μπερδέματα. Σήμερα έχει πάρει και μια άλλη ιδιότητα ο όρος αυτός.Την ιδιότητα
του Συμβούλου.Του ιδανικού συμβούλου. Αλλά για να είναι κάποιος Σύμβουλος σε οποιαδή-
-ποτε δραστηριότητα της καθημερινής ζωής πρέπει να διαθέτει κάποια προσόντα και αυτά
είναι τα παρακάτω.
1. ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ. Πρέπει να δείχνει πάντα σίγουρος για τονεαυτό του.

2. ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ.Πρέπει να βάζει τον εαυτό τουστην θέση του μαθητή του,για να τον βοη-
-θήσει.
3. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ. πρέπει να κυτάζει τον πελάτη όταν του μιλά,να χαμογελά την κατάλληλη
στιγμή,να αποφεύγει τα ειρωνικά σχόλια και να επαναλαμβάνει συχνά φράσεις του συνομι-
-λητή του.
4. ΕΓΚΡΑΤΕΙΑ. πρέπει να αποφεύγει να συμπεριφέρεται ο ίδιος σαν αστέραςή πρωταγωνι-
-στής ,αλλά να περιορίζεται στον ρόλο του.Η απώλεια του μέτρου και οι ανακολουθίες απα-
-γορεύονται.
5. ΔΥΝΑΜΙΣΜΟΣ. Πρέπει να εντοπίζει ,εφαρμόζοντας ποικίλες τεχνικές ,ό,τι απασχολεί τον
πελάτη του,είτε πρόειται για πρακτικά προβλήματα είτε για πιο περίπλοκα ζητήματα.
6. ΗΘΟΣ. οφείλει να έχει ηθικές αρχές.Αν ο coach δεν "επενδύσει"στην αξιοπιστία του,αν
υπάρχουν σκοτεινές πτυχές στην επαγγελματική η την προσωπική του ζωή ,δεν θα μπορέσει
να κάνει πολλά ,για να αποτρέψει την ενδεχόμενη τάση αμφισβήτησης του μαθητή του.
7.ΑΦΟΣΙΩΣΗ. πρέπει να έχει κάποιο προσωπικό κίνητρο ,να γνωρίζει σε τι είναι καλός ο
μαθητής του
8.ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ., Πρέπει να αντιμετωπίζει άμεσα τις αγωνίες του πελάτη του και να απο-
-φεύγει τυχόν επιπλοκές.
9.ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ. Πρέπει να αποφεύγει φράσεις όπως " δε βλέπω αποτέλεσμα" ή "φοβάμαι πως
θα γίνει λάθος"
10.ΤΟΛΜΗ .Πρέπει να θέτει υψηλούς στόχους ,να συγκεντρώνει όλες τις απαραίτητες πλη-
-ροφορίες για το μαθητή του και να αποκτά σαφή εικόνα της κατάστασης στην οποία βρίσκε-
-ται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου